آموزش مقدماتی طب اسلامی ایرانی جلسه اول

مزاج شناسی آیت الله تبریزیان جلسه اول
دی ۲۸, ۱۳۹۶
آخرین پشتوانه غذای بشریت در اختیار بیل گیتس
دی ۲۸, ۱۳۹۶

آموزش مقدماتی طب اسلامی ایرانی جلسه اول

بسم الله الرحمن الرحیم

مدرس : استاد طالقانی

جلسه اول

خوب برای شروع و پیش نیاز حقیر یک سوال مطرح می کنم.
ما درطب اسلامی اعتقاد به مقام عصمت داریم.
حالا عزیزان بفرمایند معصوم کیست؟
خوب حالا سوال مکمل.
شخص معصوم عمدا هیچگاه گناه نمیکنه یا سهوا؟
معصوم به چه کسی می گوئیم؟
یعنی یکی بگه اصلا چرا معصوم در هر عصری باید باشه.
کی گفته یک انسانی میتونه وجود داشته باشه که معصوم باشه؟!!!
تعریف عصمت خیلی وسیعه.
مقام عصمت فقط عاصم و مبرا از گناه نیست.
بلکه نکته مهم اینجاست که:
مقام عصمت مبرا از هر گونه «اشتباه و کجی و ذهول, نسیان و …» است.
معصوم یعنی انسان کاملی که هیچ گونه از موارد یاد شده و صفات منفی در ایشون نیست.
گناه که هیچ حتی دست به عمل مکروه هم نمیزنه.
معصوم هیچ وقت سهوا و عمدا حتی اشتباه هم نمیکنه
نکته مهم اینجاست.
ایشان در تمام حالات عصمت دارد.
این انسان کامل آگاه به تمام اسرار عالم و ارتباطات آنها بایکدیگر و فایده ها و ضررهاشه
پس در هر عصری یک واسطه بین حق و خلق نیازه.
کسی که به قول قرآن متخلق به تمام اسمای الهی باشه یعنی بدون نقص و در تمام جهات کامل باشه.
و این که حجت خدا بر بندگانش باشه که من یک الگوی کامل برای شما از جنس شما برای شما باقی گذاشتم.

خوب با این استدلال که همه گفتیم:
پس اگر چنین انسان کاملی:
۱- حرفی بزنه (احادیث و روایات)
۲- عملی در زندگی کنه (سیره)
یقینا سنده و صحیح و درست.

حالا استدلال وجود عصمت چیه؟ جوابش بماند برای جلسه بعد.
پس روایات و احادیثی که منبع و سلسله صحیح دارند من جمله احادیث طبی کاربردی و اجرایی و بدون اشتباه هستند چون از مقام معصوم افاضه شدند.

یا علی (ع)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *